05 Eylül 2007

notlar devam...
İRAN-isfahan
Sabah ilk uçakla Isfahan'a gittim.Burda şehirlerarsı uçaklar çok ucuz.Bu da bulabildiğim tek bilet oldu.Bundan sonra kutsal tatil başladığı için bir yerden bir yere gitmem işkence oldu.
İsfahan'daki Nakş-i Cihan medanı dünyanın en büyük meydanlarından.Meydanın çevresi eski pazarlar, kervansaraylar, camilerler çepeçevre..İran'ın en turistik ve en büyük en gizemli şehirlerinden biri.
Bir de şehrin orasından geçen Zayende nehri üzerinde bir çok tarihi köprü vardı.Bunlardan en güzeli Si-ye-se-pol köprüsü , altında akan suyun kıyıcığındaki çayhanesiyle harika dolunaylı gecesiyle gerçekten harikaydı.Buraya bir iki fotograf kayacağım yakın zamanda..

Bir an Isfahan'da kaldım sandım,başka yere bilet bulmak mümkün değil, otobüsle 10 saat Şiraz, vaktimde yetmeyecek param da sanki.. Ve İran'ın en güzel şehrini atlayıp görmeyi planladığım üçüncü güzel şehre gitmeye karar verdim.YEZD


Yezd
Bu şehir hayalimde sarı toprak evleri, tozlu ıssız karmakarışık sokakları eski pazarlarıyla bir çöl şehri..Evet tam olarak böyle bir yermiş.Çöl de otantik büyülü bir güzellik..
Bütün oteller buradaki geleneksel evlerden otele dönüştürülmüş, işte bu otelde bir bahçenin etrafına dizili odaları, bahçesinde minderli masalı ufacık restoran ve buluşma kısmıyla çok otantik ve aradığım yerdi.
Burdaki turistlerle gezdim şehri. Zerdüşt Tapınağı ve Sessizlik Kulesi bu şehrin en ilginç tarihi, değerli yerleriydi.
Zerdüşt tapınağı...

Hiç yorum yok: